Raadsleden hebben de belangrijke taak om alle inwoners te vertegenwoordigen. Om te horen wat er speelt of waarvoor er aandacht zou moeten zijn, organiseert de gemeenteraad een inwonersavond op donderdag 6 februari 2025 in A gen Sjoël in Mechelen.
Tijdens deze inwonersavond is er ruimte voor het inbrengen van een vraag, wens of idee. Uw inbreng is voor raadsleden waardevol. Zij weten daardoor beter wat er speelt. Bovendien moet de gemeenteraad voor de komende jaren moeilijke keuzes gaan maken omdat er door de Rijksoverheid minder geld beschikbaar wordt gesteld aan gemeenten. Wellicht heeft u suggesties voor mogelijke bezuinigingen of heeft u andere creatieve oplossingen. De raad hoort het graag van u.
Verwachtingen
Tijdens het interactieve deel kunt u met raadsleden in gesprek. De input wordt door raadsleden meegenomen en zij bepalen - in overleg met hun fractie - wat zij met uw inbreng gaan doen. U kunt na deze avond ook nog met raadsleden rechtstreeks contact opnemen om over uw inbreng door te praten.
Spelregels en tips
- U kunt u aanmelden als u een groep inwoners vertegenwoordigt. Iedere groep inwoners kan zich voor één bijdrage aanmelden.
- Uw bijdrage kan (maar hoeft niet) in de vorm van een presentatie en duurt maximaal 7 minuten. Bereid uw bijdrage daarom goed voor.
- Lever een positieve en constructieve bijdrage. Het is tijdens de bijeenkomst niet toegestaan om individuele politici of fracties op een negatieve manier te benaderen.
- Het is niet de bedoeling om over individuele casuïstiek te spreken. Privacywetgeving maakt het ingewikkeld om hierover met raadsleden in gesprek te gaan.
- Sluit uw bijdrage af door duidelijk te maken wat u van de raad verwacht of wat uw wens voor de toekomst is.
- Er is ruimte voor maximaal 12 bijdrages waarbij rekening gehouden wordt met de volgorde van aanmelding. Indien u helaas te laat bent met uw aanmelding, kunt u de gemeenteraad ook schriftelijk informeren via griffie@gulpen-wittem.nl.
Programma
19.00 - 19.30u | Inloop met een kop koffie of thee |
19.30 - 21.00u | Plenaire presentaties van maximaal 7 minuten |
21.00 - 21.45u | Deelsessies met interactie tussen inwoners en raadsleden |
21.45 - 22.00u | Plenaire terugkoppeling: één raadslid per fractie geeft een korte reactie op de avond |
22.00 - 22.30u |
Afsluitende borrel |
* Tijden onder voorbehoud van aantal aanmeldingen
Aanmelden
Meld u uiterlijk 30 januari 2025 aan via griffie@gulpen-wittem.nl. Vermeld daarbij namens welke vereniging, stichting of groep inwoners u komt inspreken en het onderwerp/idee waarover u het gaat hebben.
Contact met de gemeente
U bent welkom in het gemeentehuis in Gulpen. Om direct geholpen te kunnen worden adviseren wij u om een afspraak te maken.
14 043 (vanuit het buitenland +31 43 8800 600)
Bezoekadres: Willem Vliegenstraat 12, 6271 DA Gulpen
Postadres: Postbus 56, 6270 AB GulpenNu gesloten
Maandag: 9.00 - 16.30 uur