Identiteitskaart aanvragen

U kunt een aanvraag voor een identiteitskaart op twee manieren doen:

  • Identiteitskaart digitaal aanvragen. U zet de aanvraag digitaal in gang, en afronden moet alsnog persoonlijk bij het Klantcontactcentrum in Gulpen.
  • Identiteitskaart persoonlijk aanvragen bij het Klantcontactcentrum.

Identiteitskaart digitaal aanvragen

U start de aanvraag wanneer het u uitkomt, u kunt direct afrekenen en u bespaart tijd bij het Klantcontactcentrum.

Let wel: U moet altijd na het digitaal aanvragen óók nog een afspraak maken bij het Klantcontactcentrum waarbij u pasfoto's en eventuele identiteitsbewijzen meeneemt. Ook moet u persoonlijk uw handtekening zetten.

Identiteitskaart persoonlijk aanvragen bij het Klantcontactcentrum

U regelt alles persoonlijk bij het Klantcontactcentrum. Hiervoor maakt u een afspraak.


ATTENTIE: Geen spoedaanvragen reisdocumenten mogelijk van 24 september om 14.00 uur tot en met 29 september!

Op 30 september 2024 wordt een nieuw model van het paspoort en de Nederlandse identiteitskaart geïntroduceerd. Onze leverancier is daarom genoodzaakt om voor de overgang naar het nieuwe model van de reisdocumenten de productie van zowel identiteitskaarten als paspoorten tijdelijk stil te leggen. Daarom kunnen er vanaf woensdag 24 september 2024 om 14.00 uur tot en met zondag 29 september 2024 geen spoed-reisdocumenten aan worden gevraagd. Ook kan het voorkomen dat de levering van reisdocumenten langer dan 7 dagen duurt.

Contact met de gemeente

U bent welkom in het gemeentehuis in Gulpen. Om direct geholpen te kunnen worden adviseren wij u om een afspraak te maken.

Afspraak maken